18 Mai
Dupa un somn bun ne-am trezit odihniti si am luat un mic dejun american cu unt de arahide, dulceata si multa cafea. Am luat harta de la receptie si am plecat spre Fisherman’s Wharf.
Pe drum am urcat pe Russian Hill, ne-am pozat pe curbele de pe Crookedest Street (o portiune foarte stramta si curbata de pe Lombard Street) si am ajuns pe malul canalului ce desparte golful San Francisco de oceanul Pacific (cred ca am invatat si o denumire pentru tipul asta de canal la geografie, dar cand scriu randurile astea sunt la 6 dimineata dupa 4 ore de somn in avion, deci poate ma insel…daca isi aminteste cineva, pls help).
In Fisherman’s Wharf am stat vreo 2 ore: vizita pe Pampanito Submarine, un submarine american din al doilea razboi mondial cu un motto atragator, “80 Men, 75 Days, No Shower”; cateva poze cu Alcatraz si cu Liberty Ship S.S. Jeremiah O'Brien, o alta nava din WW2 care a asigurat transportul de personal si provizii pentru debarcarea din Normadia si care poarta numele primului american care a capturat un vas britanic in timpul razboiului de independenta; ne-am jucat baschet si hochei la aparatele automate cu fise de la muzeul Mecanic.
Urmatorul punct in agenda a fost Golden Gate, pe care l-am facut cu bicicleta. Am inchiriat un tandem, pe care l-am platit cu cardul bineinteles. Garantia oprita pentru bicicleta a fost mai mare decat cea oprita in Vegas pentru Mustang!!! La ora cand scriu povestile astea, ambele garantii sunt blocate inca pe cardul Florianei.
Cu bicicleta a fost grozav. Ne-am plimbat pe malul canalului, am trecut pe la Fort Mason, sau San Francisco Port of Embarkation pe timpul WW2, Marina Green, am urcat pe un ponton de unde am vazut o foca, si ne-am oprit la Warming Hut, unde am facut ce ne indemna numele: ne-am incalzit cu un ceai cu multa miere. Si aici cativa pasi pe un ponton: plin de pescari de crabi, mai multe foci inotand de jur imprejur.
A urmat urcarea pe Golden Gate; cu bicicleta. Pe care l-am traversat; tot cu bicicleta, bineinteles. Tocmai m-am documentat! Golden Gate e canalul ce desparte golful San Francisco de Oceanul Pacific!!! Si ca sa nu continui cu prostii, imi fac mea culpa si spun ca am urcat pe Golden Gate Bridge; cu bicicleta. Pe care l-am traversat...
Am facut cam 15 minute pe pod. Are alei pietonale de o parte si de alta, pe care turistii se plimba si fac poze, iar unii locuitori fac jogging sau se plimba cu bicicleta. Am ajuns pana in Sausalito, am facut cateva poze si am luat-o inapoi pe Golden Gate Bridge catre Fisherman’s Wharf.
Cam in 40 de minute am fost in Fisherman’s Wharf, am predat bicicleta si ne-am dat seama ca ne e foame. Am mancat rapid cateva stridii chiar in port si apoi am savurat o masa locala cu peste spada si multi creveti la restaurantul Castagnola.
Finalul zile l-am marcat cu o calatorie cu Cable Car pana in downtown. Extrem de autentica ni s-a parut calatoria cu tramvaiul pe cablu din San Francisco. Arata exact ca in filmele americane , urca pe strazi extreme de abrupte; nu exista geamuri, calatorii, in mare parte turisti, merg in picioare tinandu-se de barile dispnobile, aplecati in exterior in voie. Chiar am calatorit asa, si am batut cuba cu alt turist ce venea din sens opus. A fost “cool” cu Cable Car-ul.
Interesant si modul de conducere al Cable Car-ului. Avea un manipulant de obicei foarte mare si foarte de culoare, care pentru a pune frana tragea cu spor de o maneta uriasa. Mai avea si o un clopot actionat de o sfoara. Cable Carul opreste aproape la fiecare intersectie, chiar in mijlocul ei, timp in care restul masinilor trebuie sa accord prioritate.
Am ajuns in Down Town, am incercat ceva shopping fara success, am luat un six pack de Guinness si am petrecut restul serii la hotel.
Intre timp m-am documentat despre istoria orasului San Francisco, care s-a transformat rapid ca urmare a goanei dupa aur. Gold Rush a inceput in 1848, a avut punctual maxim in 1849, de unde si numele celor veniti atunci in California, forty-niners. A avut ca efect un aflux imens de emigranti in zona, transformarea catunului de corturi in orasul San Francisco si acceptarea Californiei ca cel de-al 31-lea stat american.
No comments:
Post a Comment