Monday, September 28, 2009

Plaiu' Foii

Scriam zilele trecute cum am plecat la munte. Si am si ajuns!

Am ajuns pe 1 la Plaiu' Foii, am parcat masiniile in fata cabanei si am luat-o repede catre Lanturi.
Vreme nu era grozava, nori si ceata dar fara ploaie, asa ca am hotarat sa mergem cat ne permite Sfantul Ilie.
Am trecut de Spirlea, am hotarat ca nu ar nici un rost pe Lanturi din cauza umezelii, am facut un traset lejer pana la Umerii Pietrei Craiului si ne-am intors pe la 8 la cabana.

Am mers sa intreb de cazare si am dat peste o domna blonda care mi-a spus politicos ca nu mai au loucri libere, dar ca poate suna la cateva pensiuni sa ne ajute sa gasim. Ne-a gasit o camera de 4 locuri la casa Craita unde ne poate face rezervare telefonica daca vrem, si putem ramane sa mancam la dumneaei la cabana. Ne-am sfatuit, am hotarat sa incercam si la Dihantus, o pensiune pe care stiam, dar am cerut iarasi ajutorul doamnei care, si de data asta, ne-a ajutat si a telefonat. La Dihantus nu mai avea locuri.

Gata! Facem rezervare! Nu mai are rost sa mai asteptam! E deja 8 jumate, suntem rupti de oboseala si de foame, si ne e o sete!! Doamna a fost din nou draguta si a telefonat la Casa Craita, ne-a confirmat ca avem unde dormi, dupa care ne-a rezervat o masa la dumneaei in restaurant pana mergeam noi sa ne neschimbam.

In 10 minute am fost spalati si schimbati si in alte 5 minute ciocneam primul pahar de vin! Am comandat, am mancat, am baut, ne-am simtit excelent...pana cand s-a luat lumina! Nu-i problema! Mi-am pus frontala si am apris-o si am continuat distractia. Dupa 4 pahare de vin, ne-am dat seama ca nu stim cat costa cazarea pe care ne-a rezervat-o doamna blonda, aici deja comandasem serios, bani nu avem prea multi la noi iar cardul nu functioneaza aici.

Am mers sa intreb la domana blonda, nu am gasit-o, mi-a spus un chelner ca e in birou. Cand am intrat in birou, domana blonda manca, s-a ridicat imediat politicos, si-a cerut scuze de parca ea era de vina ca am dat eu buzna peste dumneaei in birou si m-a intrebat  cu ce ma poate ajuta. I-am spus problemele noastre financiare si a sunat imediat sa afle cat e camera la Casa Craita. 50 de lei de persoana. Am facut un calcul simplu...nu avem bani si de una si de alta.

"Nu se poate negocia pretul la cazare?"
"Nu cred ca o sa reusiti. Peste tot e plin si cam astea sunt preturile pe aici."
"Am inteles. Merg sa vorbesc cu sotia si prietenii si revin. Nu cred ca avem bani sa platim si masa la dumneavostra si la cazare."
"Dar nu-i problema. Pot sa va tai factura si imi platiti luni..."

Am ramas blocat. Eram la cabana Plaiul Foii, in restaurantul cabanei, doamna nu ma cunostea, ne-a ajutat cu cazarea, ne-a rezervat masa, a zambit tot timpul, a sunat la Casa Craitei sa intrebe cat e pretul, si acum....dar m-am deblocat rapid.

"Inseamna ca aici chiar e raiul pe pamant! Multumim mult, sunteti foarte draguta. Le dau colegilor datele de facturare si platesc luni prin trasnsfer bancar."

I-am facut doamnei un compliment vizavi de parfumul dumneaei, m-am intors la masa, am povestit cum s-a rezolvat problema de cashflow, am continuat petrecerea presarata cu multe pene de curent si pe la 12 ne culcam la Casa Craitei. Plata am facut-o luni cum am promis si de atunci povestec la toata lumea ce primire si ce servicii grozave am avut la Plaiul Foii!

2 comments:

CornelB - AmFostAcolo.ro said...

Faina povestea, o asemenea atitudine merita cunoscuta si recomandata. Cu cat mai multe asemenea "flori (poate) izolate", cu atat mai viabila speranta intr-o "primavara" prea-mult-asteptata a turismului romanesc.
As putea prelua postul pe www.amfostacolo.ro? Ia-m creat deja cabanei o rubrica (cu link catre pagina lor de web) in sectiunea mea Rucar-Moeciu-Bran -- sper c-am localizat-o corect? // ajung mai greu din timisoara pe-acolo -- aka n-am fo' niciodata :))

CornelB - AmFostAcolo.ro said...

aici e pagina creata: http://amfostacolo.ro/romania-pareri,15/alte-locuri,98,1176/cabana-plaiul-foii,3360/ (se poate sterge acest al doilea post, dupa ce citesti)
acu ma gandesc ca poate cel mai bine-ar fi sa postezi tu textul, ca review -- sunt cerute gradul de satisfactie si alte date ale "sejurului", pe care nu am de unde sa le stiu (si nu vreau sa le pun din burta)