Saturday, October 10, 2009

Roma, quatro

Scriam ieri despre hotelul din Roma si spuneam ca astept micul dejun sa-mi completeze opinia. Si am mancat! Mancare buna, diversificata, de la "pain au chocolat " si croissant, pana la prosciuto crudo si alte mezeluri. Ne-a placut. Nu impresionant, nu la fel de pretentioasa ca la hotelurile frantuzesti, dar ne-a placut. Deci hotelul isi pastreaza raitingul de foarte bun.

Cand scriu randurile aste suntem la hotel, dupa o zi lunga prin Roma, Floriana face dus si eu refac traseul. Revin deci la dimineata....

Dupa micul dejun am tintit catre Vatican cu scopul de a intra la muzeu si de a vedea "capella sistina". Am facut cam 20 de minute de la hotel, am ajuns in piata San' Pietro, am vazut o coada imensa la intrarea in biserica si am hotarat sa ne limitam la muzeu. Acolo, coada si mai mare. Ne-am asezat linistiti, Adrian a deschis telefonul, am cautat pe internet si dupa alte 15 minute intram in muzeu. Am rezervat si platit biletele online, am primit pe mail un voucher cu un cod de bare, l-am scanat la intrare direct de pe telefon si am castigat timp pretios.

Am stat cam 2 ore in muzeu, am strabatut cam toate camerele fara sa ramanem impresionati de ceva anume. Eu mai fusesem cu ceva ani in urma, sunt oricum plin de muzee si picturi, iar ceilalti la fel. Ne-am oprit mai mult la "capella sistina" unde am apreciat picturile uriase. Ne-am gandit la munca lui Michelangelo si am trecut in revista scenele biblice de pe tavan, cu atingerea Sfantului Duh in centru.

Dupa Vatican am trecut Tevere si am gasit un restaurant dragut unde am mancat paste si lasagna, am baut bere si vin si ne-am simtit excelent. A urmat o trecere scurta prin piata Navona, unde mancasem cu o seara inainte, si ne-am oprit la Panteono pentru cateva poze si o gura de aer.

A doua parte a zilei o trec in revista rapid, pe puncte: cateva poze cu si la Fontant di Trevi (aici era o aglomeratie grozava, mai ceva ca la un meci al lui Lazio), o plimbare pe Via del Corso cu oprire la un mall scump de shopping unde nu am cumparat nimic, un magazin cu articole de copii pe Via del Colonele de unde din nou nu am cumaparat nimc, o pauza de 5 minute in Piazza Colona, un tur rapid pe la magazine cu Geox si H&M in prim plan si, la sfarsit, cel mai interesant moment, suvenirurile.

Cele mai interesante suveniruri care le-am cumparat vreodata! 6 pachete de spaghete! Am gasit langa Piazza del Popolo un magazim interesant si ieftin de un am cumparat pretioasele fainoase; diverse tipuri si arome. Ne-a placut mai ales ca vanzatoare ne-a facut cadou si un borcan de gem de mere si ceapa. Abia astept sa-l gustam sa vedem despre ce e vorba.

Cam asta a fost a doua zi de Roma. Intensa, bogata, calda ... latina. Ne-a placut!

Buona sera!

No comments: